انژکتورشور چیست

همانطور که از اسم این دستگاه بر می آید، انژکتورشور دستگاهی است که برای تست، شستشو و سرویس انژکتور خودرو از آن استفاده می شود.
انژکتور که برگرفته از کلمه لاتین injector به معنی پاشیدن با قدرت است، قطعه ای است در خودرو که سوخت را با قدرت و شدت به سیلندر خودرو می فرستد.
این قطعه ، قطعه بسیار مهمی در خودرو محسوب می شود که عملکرد صحیح آن، کارایی خوب خودرو را در پی دارد.
ecu خودرو با اطلاعاتی که از سنسورها دریافت می کند زمان و مقدار پاشش سوخت را تعیین می کند و برای انژکتور ارسال می کند. انزکتور طبق دستورات ارسالی ecu مقدار سوخت مورد نظر را در زمان تعیین شده پاشش می کند. مسلما زاویه پاشش و همینطور زاویه قرارگیری انژکتور تاثیر به سزایی در احتراق خودرو خواهد داشت.

لزوم استفاده از انژکتورشور
انژکتور نیز مانند هر قطعه دیگری در خودرو پس از مدتی کار کردن دچار مشکلاتی می شود که در عملکرد صحیح سوخت رسانی خلل ایجاد می کند و نیاز به تعمیر و سرویس دارد.
ذرات ناخالصی که در اغلب سوخت های خودرو با هر کیفتی موجود است، به مرور زمان به اجزای سیستم سوخت رسانی به ویژه انژکتور نفوذ کرده و تشکیل رسوب می دهند که همین رسوب سبب می شود که انژکتور نتواند به درستی عمل کند و سوخت را به مقدار مورد نیاز و با زاویه تعیین شده توسط ecu در زمان مناسب پاشش کند.
با توجه به قیمت بالای انژکتور بهترین راه حل این مشکل تعمیر و سرویس دهی آن است که توسط دستگاه انژکتور صورت می گیرد. با استفاده از انژکتورشور می توان عملکرد انژکتور را بررسی کرد و از سالم بودن آن مطمئن شد. همچنین رسوب زدایی نیز توسط این دستگاه (انژکتورشور) صورت می گیرد.