ساعت مچی اپل


یکی از اصلی‌ترین نقص‌های فناوری‌های پوشیدنی مانند ساعت هوشمند یا دستبندهای نظارت بر علائم حیاتی بدن، نیاز به شارژ مداوم باتری آنها است.
نسل نخست ساعت هوشمند iWatch اپل که در سه ماهه دوم 2014 به بازار عرضه خواهد شد، از فناوری‌های موجود برای شارژ بی‌سیم باتری استفاده می‌کند؛ اما محققان این شرکت بدنبال توسعه روش‌های جدیدی برای شارژ خودکار باتری و عرضه نسل پیشرفته‌تری از این ساعت هوشمند هستند.

طرح ثبت اختراع شده توسط شرکت اپل در سال 2011 برای ساعت هوشمند شامل صفحه نمایش خمیده و انعطاف‌پذیر، افزایش عمر باتری با آرایه‌ای از پنل‌های خورشیدی یا منبع ذخیره‌سازی انرژی جنبشی برای شارژ باتری است.
نصب پنل خورشیدی زیر صفحه نمایش و استفاده از انرژی خورشید برای شارژ باتری از جمله طرح‌هایی است که در حال حاضر توسط شرکت کاسیو مورد استفاده قرار می‌گیرد.در ساعت G-Shock کاسیو، پنل‌های خورشیدی کوچکی زیر صفحه نمایش تعبیه شده‌اند که از انرژی خورشید برای شارژ باتری استفاده می‌کنند.
با توجه به صفحه نمایش خمیده و انعطاف‌پذیر ساعت هوشمند iWatch، امکان نصب پنل‌های خورشیدی ظریف زیر صفحه نمایش وجود دارند و برای تبدیل انرژی جنبشی نیز باید دستگاهی دور مچ دست یا پا بسته شود تا بتواند انرژی جنبشی را ذخیره و برای شارژ بی سیم باتری مورد استفاده قرار دهد.