پشت کامپیوتر اخم نکنید

مایکل پراگر" جراح و متخصص زیبایی، موفق شده است در خانم هایی که ساعات طولانی پشت رایانه می نشینند، پدیده ای به نام "چهره کامپیوتری" را شناسایی کند.

 

به گزارش خبرگزاری مهر، به گفته وی تمامی این خانم ها که از مراجعه کنندگان وی به شمار می روند، نشانه هایی از سالخوردگی زودهنگام از قبیل چین خوردگی های عمیق را بر روی گردن و صورت دارند.

 

ایشان معتقدند افرادی که عادت دارند هنگام کار با رایانه و نگاه کردن به نمایشگر آن، اخم های خود را در هم بکشند و یا عضلات چشم های خود را منقبض کنند (یعنی چشم هایشان را جمع کنند)، به مرور زمان خطوط عمیقی را بر روی چهره های خود به وجود خواهند آورد.

 

به گفته وی آنچه بیش از همه چیز شگفت انگیز است، پژمرده شدن زودهنگام پوست و ماهیچه های فک پایینی در خانم ها به دلیل نشستن طولانی مدت در پشت رایانه است، زیرا نگاه کردن طولانی مدت به سمت پایین ماهیچه های گردن را کوتاه می کند و علاوه بر آویزان شدن پوست گردن، غبغب به شکل گردنی ثانویه ظاهر می شود.
پیری پوست صورت

وی اخطار می دهد این پدیده با خو گرفتن هر چه بیشتر نسل ها و استفاده ناگزیر از رایانه ها در طول روزهای زندگی پیشرفته تر خواهد شد و طی 10 سال آینده خانم هایی که از 20 سالگی خود با رایانه ها اخت گرفته اند، ظاهری بسیار پیر و پژمرده پیدا خواهند کرد.

 

وی به بیمارانش پیشنهاد داده است در کنار نمایشگر رایانه ی خود آینه ای قرار دهند تا هر از چند گاهی خود را در آن نگاه کنند و ببینند که آیا اخم کرده اند یا نه، زیرا معمولا زمانی که افراد در حال فکر کردن هستند، به طور ناخود آگاه اخم ها را در هم می کشند.

 

ایجاد فاصله های زمانی مناسب و منظم در حین کار و ورزش دادن به ماهیچه های گردن یکی از دیگر راه حل هایی است که می تواند از پیری زودرس صورت و گردن در خانم هایی که بیشتر اوقات پشت رایانه نشسته اند، جلوگیری کند.