شخیص دستگاه تصفیه آب خانگی اصل (اورجینال) از تقلبی

 در اين مقاله سعي داريم راه هايي جهت تشخيص دستگاه تصفيه آب خانگي اورجينال از  دستگاه تقلبي بيان کنيم. مطالب زير را با دقت بخوانيد تا بتوانيد يک دستگاه تصفيه آب خانگي خوب و استاندارد تهيه نمائيد.

تعداد مراحل دستگاه تصفيه آب خانگي

در بازار دستگاه تصفيه آب خانگي متفاوتي با تعداد مراحل متعدد وجود دارد. معمولا دستگاه هاي تصفيه آب خانگي که به روش Ro آب را تصفيه نمايند از 5 مرحله اي تا 9 مرحله اي مي باشد. بنابراين دستگاهي که کمتر از 5 مرحله تصفيه دارد جهت تصفيه آب آشاميدني مناسب نمي باشد.

دستگاه هايي که تعداد مراحل آن ها کمتر از 5 مرحله بو و فاقد پمپ باشند عموما به عنوان پيش تصفيه براي دستگاه هاي تصفيه آب خانگي مناسب هستند. اين نوع دستگاه ها فقط توانايي حذف ذرات از آب مانند زنگ لوله و گل و لاي از آب را دارند و توانايي حذف املاح موجود در آب مانند نيترات، نيتريت، کلر و ... که يکي از اهداف اصلي ما براي خريد تصفيه آب خانگي مي باشد را از آب ندارند.

 

نوعي فيلتر وجود دارد که به اصطلاح به آن سر شيري گفته مي شود و بيشتر براي دستگاه آب سرد کن و يا کلمن آب استفاده مي شود. در اين فيلتر ها از 7 تا 9 مرحله تصفيه وجود دارد که اين مراحل از لايه هايي از مواد مختلف جهت تصفيه آب تشکيل شده اند. نمي توان از اين فيلتر ها به عنوان دستگاه تصفيه آب ياد کرد زيرا اين فيلتر ها نيز فقط توانايي حذف املاح بزرگ نظير گل و لاي و يا زنگ لوله را دارد و املاح مضر را از آب جدا نمي کنند

 

 

مناسب ترين و بهترين دستگاه تصفيه آب دستگاهي است که داراي شش مرحله تصفيه باشد و به روش Ro آب را تصفيه نمايد. در اين دستگاه تصفيه آب خانگي هنگامي که آب از فيلتر ممبران عبور کند تمامي املاح مفيد (کلسيم، منيزيم و...) و املاح مضر (نيترات، نيتريت و...) از آب حذف مي شود و پس از تصفيه کامل در مرحله ششم دوباره املاح مفيد به آب اضافه مي شود که اين املاح براي سلامتي بدن انسان ضروري مي باشد.

 

 

 

 

 

شيوه تصفيه در دستگاه تصفيه آب خانگي

 

 

 

اين موضوع اهميت ويژه اي دارد که دستگاهي که شما قصد خريد آن را داريد از چه روشي براي تصفيه آب استفاده مي کند. در حال حاضر بهترين روش تصفيه آب همان طور که اشاره نموديم روش RO يا اسمز معکوس مي باشد.

 

 

 

 

حال سوال اينجاست که از کجا متوجه شويم که دستگاه تصفيه آب خانگي از چه روشي براي تصفيه آب استفاده مي کند.

 

به طور خلاصه مي توان گفت که دستگاهي که داراي پمپ، مخزن ذخيره آب تصفيه شده، سوئيچ هاي فشار ضعيف و فشار قوي، ترانس (آداپتور) و شش مرحله تصفيه است از بهترين نوع دستگاه تصفيه آب خانگي محسوب مي گردد.

 

 

پمپ موجود در دستگاه تصفيه آب خانگي نشان دهنده وجود فيلتر ممبران مي باشد. اين فيلتر مهمترين فيلتر در تصفيه آب خانگي به روش Ro است که براي استفاده نمودن از اين فيلتر نياز است آب با فشار به ورودي فيلتر وارد گردد که جهت ايجاد اين فشار آب از پمپ در دستگاه تصفيه آب خانگي استفاده مي شود.

 

 

 

 

اين دستگاه ها يک ورودي از آب لوله کشي منزل و دو خروجي دارند. يکي از اين خروجي ها شامل آب تصفيه شده است و به شير برداشت وصل مي گردد و ديگري به فاضلاب وصل مي شود. لازم به ذکر است که دستگاهي که خروجي پساب فاضلاب را نداشته باشد دستگاه تصفيه آب به شمار نمي آيد و فقط روش فيلتراسيون ( حذف ذرات از آب ) محسوب مي گردد.

 

 

 

تضمين کيفيت آب خروجي دستگاه تصفيه آب خانگي

 

 

کيفيت آب خروجي که از نظر بهداشت و سلامت مناسب براي مصرف باشد مهمترين بخش در انتخاب تصفيه آب خانگي و هدف ما براي خريد دستگاه تصفيه آب خانگي مي باشد. صرفا آبي را که مصرف مي نمائيد از دستگاه تصفيه آب خانگي عبور کرده و اصطلاحا تصفيه شده است را مصرف نکنيد به اين دليل که اگر دستگاه نکاتي که ذکر شده را دارا نباشد و يا توسط نصاب خروجي آب دستگاه تنظيم نشده باشد اين آب فاقد موارد بهداشتي و سلامت مي باشد.

 

 

اما چطور مطمئن شويم که آب کاملا تصفيه ميشود :

 

 

 

دستگاه پرتابلي براي سنجش ميزان سختي آب وجود دارد که به اصطلاح به آن TDS متر مي گويند و يکي از ضروريات جهت نصب دستگاه تصفيه آب خانگي مي باشد هنگامي که نصاب دستگاه را نصب کرد بايد تي دي اس آب را اندازه گيري و آن را بين 75 تا 100 تنظيم کند. اگر TDS آب تصفيه شده با آب ورودي به دستگاه تصفيه آب خانگي تغييري نداشت به اين معني است که شما دستگاه تصفيه آب خانگي تقلبي خريداري کرده ايد.

 

 

 

 

 

شايد برايتان سوال شود که از کجا معلوم اگر TDS آب در زمان نصب مثلا 80 شود ولي بعد از مدت زمان کوتاهي TDS بالا نرود يا اينکه چطور بايد متوجه شويم که واقعا دستگاه تصفيه آب سالم است و مشکلي ندارد؟

 

 

 

 

 

در جواب بايد بايد گفت اگر  فيلتر دستگاه تصفيه آب خانگي که توسط نصاب نصب ميگردد و با تي دي اس متر سختي آن روي 80 تنظيم مي گردد . احتمال خيلي کمي وجود دارد که در مدت زمان کم مقدار TDS آن بالا برود و معمولا TDS آب بعد از گذشت زماني بين 4 تا 6 ماه بالا مي رود که با تعويض پيش تصفيه آن دوباره TDS به حالت استاندارد باز مي گردد.

 

 

 

 

 

نکته مهم بعدي اين است که قطعات اصلي دستگاه مثل پمپ حتما داراي حک برجسته made in Taiwan باشد و روي هوزينگ ها (محل قرار گيري فيلتر ها) و يا بدنه دستگاه حک برجسته made in Taiwan باشد دقيت کنيد که عبارت made in Taiwan به صورت حک برجسته باشد نه چاپي.

 

خريد از فروشنده مطمئن و گارانتي معتبر

اگر نمي توانيد دستگاه تصفيه آب خانگي اورجينال از تقلبي را تشخيص دهيد حتما از شرکت ها و فروشگاهايي خريداري نمايد که معتبر بوده و  داراي برگه ضمانت باشند تا در خصوص دستگاه فروخته شده پاسخگو باشند. به دليل اينکه مسئوليت پذيري شرکت ها نسبت به فروشگاه ها بيشتر و بهتر است دستگاه تصفيه آب خانگي را از شرکت خريداري نمائيد تا از نظر گارانتي و خدمات پس از فروش خيالي آسوده داشته باشيد.