چرا آب تصفیه شده تلخ می شود؟


 

تلخ شدن آب تصفيه شدن به علت پايين بودن TDS

 

 

تلخي آب رابطه اي مستقيم با TDS آب دارد به اين صورت که هر چقدر TDS آب پايين تر باشد به خاطر اينکه به آب مقطر نزديکتر مي شود آب تلخ تر مي شود. بعضي از افراد بر اين باورند که هرچقدر ميزان  TDS آب پايين بيايد کيفيت آب بالاتر رفته و براي سلامتي مفيد است ولي واقعيت اين است که آب با TDS پايين براي سلامتي انسان مضر مي باشد.

 

 

 

در بعضي از دستگاه هاي تصفيه آب خانگي شيري براي تنظيم TDS وجود دارد که اصطلاحا به آن " شير ميکس " مي گويند. که اين شير توسط نصاب يا سرويسکار دستگاه تصفيه آب خانگي تنظيم مي گردد.

 

 

 

شير ميکس در دو نوع فلزي و پلاستيکي در بازار موجود مي باشد که در کارايي تفاوتي ندارد. اگر  شير ميکس در دستگاه تصفيه آب وجود نداشته باشد و يا بسته باشد باعث تلخي آب مي شود. مقدار TDS توسط دستگاه پرتابلي به نام TDS متر اندازه گيري مي شود.

 

 

اگر دستگاه شما فاقد شير ميکس است مي توانيد براي جلوگيري از تلخ شدن آب تصفيه شده از فيلتر قليايي (آلکالين) استفاده کرد.

 

 

 

تلخي آب تصفيه به دليل استفاده از دستگاه تقلبي

 

دليل ديگر تلخي آب تصفيه ممکن است به خاطر استفاده از دستگاه نامرغوب و تقلبي يا فيلتر دستگاه تصفيه آب باشد و يا اصطلاحا ساخت شرکت معتبري نمي باشد .

 

در اين نوع از دستگاه ها به دليل اينکه با قطعات مرغوب و درجه يک ساخته نمي شوند بنابراين نمي توانند آب را بخوبي تصفيه کنند و محل تجمع ميکروب ها مي باشد و باعث بد مزه و تلخ شدن آب تصفيه شده مي گردد.